Fundación Todo Mejora

Todo Mejora urmărește să asigure bunăstarea tinerilor LGBT (lesbiene, gay, bisexuali și transgen) prin programe de prevenire a sinuciderilor și agresiunii homofobe.

Dimensiunea operațiunii

Small

Domeniu

Servicii de asistență socială

Obiective

Să colaboreze mai eficient

Să intre în legătură cu susținătorii

Produs

Google Workspace pentru organizații nonprofit

Google Ad Grants

Programul nonprofit YouTube

Site

https://www.todomejora.org

Provocarea

Chile are una dintre cele mai ridicate rate de sinucideri în rândul adolescenților și violență școlară din America Latină. De asemenea, are a doua cea mai ridicată rată de creștere a sinuciderilor din toate țările Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD)1. Datele naționale arată că, dacă nu se vor lua măsuri, peste patru ani, un adolescent își va pune capăt vieții aproape în fiecare zi2. Studiile efectuate de UNICEF, Ministerele de Dezvoltare Socială și Educație și Todo Mejora indică în mod constant că violența bazată pe orientare sexuală și identitate și expresie de gen (SOGIE) este generalizată, la vârsta adolescenței, la domiciliu, la școală și în societate3. În multe cazuri, remarcile ofensatoare la adresa comunității LGBT sunt exprimate de personalul școlar, iar chiar și atunci când părinții sunt informați, rareori se întreprind acțiuni de către părinți sau administratori4. Todo Mejora se străduiește să creeze un spațiu în care copiii și adolescenții se simt prețuiți și sprijiniți necondiționat, în fața discriminării, a respingerii familiale și a agresiunii homofobe.

Pentru a crea acest spațiu sigur, Todo Mejora a apelat la tehnologie ca să își revoluționeze procesele. Echipa a fost conștientă de necesitatea creării unui spațiu central pentru informații ca să își creeze memoria instituțională și să păstreze istoricul acestora (documente, fotografii, videoclipuri, contacte etc.). Pentru acest lucru a fost nevoie de mai mult decât un dulap cu dosare: Todo Mejora a căutat să intensifice colaborarea, permițând astfel o mai mare eficiență și productivitate.

La fel ca multe organizații nonprofit, Todo Mejora și-a dorit să se concentreze pe noi modalități prin care să ajungă la publicul său țintă: copiii și adolescenții LGBT care caută informații și ajutor. Astfel, au sperat să sporească și gradul de cunoaștere a mărcii în rândul populației chiliene. Atingerea unui public mai larg a fost deosebit de importantă pentru atragerea mai multor donatori și voluntari, în special prin mediile digitale.

Povestea

Pentru a spori șansele de a ajunge la tinerii LGBT, Todo Mejora a decis să folosească Google Ad Grants. A sperat ca anunțul să ofere un mesaj de speranță și de susținere, precum și o poartă de acces la resurse suplimentare. De exemplu, în cazul în care un utilizator tulburat căuta pe Google „gânduri suicidare”, el sau ea vedea un anunț pentru Todo Mejora, care oferea un mesaj calm și o alternativă la sinucidere. Organizația a analizat și termenii de căutare precum: „Vreau să mă sinucid”, „Pe cine să sun dacă vreau să mă sinucid?”, „Unde trebuie să mă duc cu fiica mea care a încercat să se sinucidă?”, „Ajutor, vreau să mor”. Deși a fost un proces cu încărcătură emoțională, echipa a învățat cât de important era să intre în contact cu utilizatorii care poate căutau ajutor în momente dificile.

Todo Mejora a apelat și la Google Workspace pentru a-și desfășura operațiunile, folosind capacitatea de stocare de 30 GB per utilizator și conturile nelimitate de utilizatori pentru a da coeziune echipei. Acum, echipa își desfășoară toată munca zilnică în Gmail, Google Drive și Google Calendar.

Recunoscând cât de important este pentru tineri un mesaj vizual, Todo Mejora a apelat și la YouTube pentru a împărtăși mărturii personale care să inspire comunitatea tinerilor LGBT din Chile. În videoclipurile sale, echipa folosește suprapuneri cu îndemnuri la acțiune pentru a-și promova misiunea și a atinge obiectivele cheie, cum ar fi primirea de donații.

„Ceea ce ne-a surprins cel mai mult a fost că a mers! A fost interesant să vedem ce căutau oamenii pe Google.com: „Vreau să mă sinucid”, „Pe cine să sun dacă vreau să mă sinucid?”, „Unde trebuie să mă duc cu fiica mea care a încercat să se sinucidă?”, „ajutați-mă, vreau să mor”. Acest lucru a fost foarte edificator și dureros, dar ne-a convins să ne intensificăm activitatea și să creăm anunțuri cu Google Ad Grants pentru a oferi asistență celor care au nevoie”.

Julio C. Dantas, fondator al organizației Todo Mejora

Impactul

Într-o zi, o tânără de 19 ani a contactat organizația Todo Mejora prin intermediul canalelor de asistență și a spus: „Deprimată fiind, am căutat pe Google informații despre cum să mă sinucid. Fundația voastră, „Todo Mejora” (în traducere „Totul va fi mai bine”) a apărut în rezultatele căutării. M-a făcut să zâmbesc și mi-a amintit motivul pentru a merge mai departe”. Cu o simplă Căutare Google, ea ar fi putut să aleagă o altă opțiune. În schimb, a găsit ajutor, vorbind cu specialiștii noștri printr-un canal de asistență. În ziua aceea am salvat o viață, cu ajutorul Google Ad Grants!

Aceste mesaje pline de speranță îi ajută pe tinerii LGBT să depășească situațiile dificile și să vadă lumină în viitor. De la începutul parteneriatului său cu Google pentru organizații nonprofit, Todo Mejora a văzut clar impactul activității sale și în statistici. Echipa a înregistrat o creștere cu 20% a traficului prin Căutarea Google între 2015 și 2016. În 2015, 55% din traficul site-ului a provenit din rețelele sociale, comparativ cu 28,6% din Căutarea Google. În 2016, locurile s-au inversat, iar rețelele sociale au atras 33,12% din vizitatori, în timp ce accesările prin Căutarea Google au reprezentat 49,59%.

Acest trafic sporit prin Ad Grants a determinat organizația Todo Mejora să își extindă canalele de asistență. Anul acesta, organizația a crescut numărul de ore de asistență prin telefon pentru prevenirea tentativelor de sinucidere de la două la șapte ore pe săptămână și dorește să ajungă la 30 de ore pe săptămână anul viitor.

Astăzi, Todo Mejora își desfășoară 100 % din munca zilnică folosind Google Workspace pentru organizații nonprofit. Toată munca este stocată în Google Drive, iar echipa a constatat că nu trebuie să depindă de alte servicii sau produse pentru stocare. Astfel, toți membrii echipei pot să păstreze și să acceseze cu ușurință toate documentele. În ansamblu, acest lucru a fost esențial pentru a ajuta echipa să extindă profunzimea și amploarea activității sale.

Todo Mejora a folosit instrumentele Google pentru organizații nonprofit ca să își dezvolte și să își consolideze organizația pentru a se concentra pe salvarea vieților tinerilor LGBT din America Latină.

1OECD (2016). Low Performing Students: Why They Fall Behind and How To Help Them Succeed. [Elevii cu performanțe scăzute: de ce rămân în urmă și cum să îi ajutăm să reușească.] PISA. OECD Publishing. Paris
2 Ministerio de Salud de Chile (2013). Situación Actual del Suicidio Adolescente en Chile, con perspectiva de Género [Situația actuală a sinuciderilor în rândul adolescenților în Chile, din perspectiva de gen]. Programa Nacional de Salud Integral de Adolescentes y Jóvenes. Chile.
3 Fundación Todo Mejora (2016). Encuesta Nacional de Clima Escolar. Experiencias de Violencia e inseguridad Escolar de Estudiantes Lesbianas, Gays, Bisexuales y Trans [Studiu privind climatul din sistemul național de învățământ. Experiențe ale violenței și nesiguranței școlare pentru elevii gay, lesbieni, bisexuali și transsexuali]. Fundación Todo Mejora. Chile.
4Berger, Christian (2015). Bullying homofóbico en Chile: Investigación y Acción [Intimidarea homofobă în Chile: examinare și acțiune]. Fundación Todo Mejora. Chile.

Descoperiți modul în care organizațiile folosesc Google pentru organizații nonprofit pentru a avea rezultate.