Google AdWords

“Principalul avantaj pe care Libra Bank l-a găsit în colaborarea cu Google AdWords a fost raportul optim între cheltuieli şi rezultate, clar măsurabil, ceea ce se traduce practic într-un singur cuvânt: eficienţa.”

Alina Papa, Head of Marketing and Communication Division Libra Bank

Cine sunt ei


Libra Bank

Descărcaţi PDF

Ce utilizează

Google AdWords a insemnat pentru Libra Bank o segmentare mult mai bună a clienţilor şi o măsurare clară a eficienţei

Prezentă pe piaţa romanească din 1996, Libra Bank a devenit în 2003 membră a fondului american de investiţii New Century Holdings. Preluarea Libra Bank de către companiile membre ale grupului NCH a însemnat relansarea întregii activităţi a băncii. Libra Bank şi-a stabilit misiunea de a deveni „partenerul financiar al sectorului medical”, lansand în primăvara anului 2004 un pachet de servicii financiare dedicate în exclusivitate medicilor, companiilor şi personalului din domeniul medical, spitalelor şi clinicilor private, cabinetelor medicale. Ca urmare a experienţei dobândite în sectorul medical, Libra Bank şi-a diversificat oferta, vizând în prezent mai multe segmente de profesii liberale: medici, farmacişti, veterinari, jurişti, contabili, arhitecţi, dar şi întreprinderi mici şi mijlocii.

Strategia de nişă a Libra Bank este susţinută prin oferta de produse şi servicii bancare diferite şi dedicate profesiilor liberale dar şi prin sloganul “ Banca Profesiilor Liberale”. Principalele servicii pe care Libra Bank le oferă sunt creditele, depozitele, cardurile, la acestea adăugandu-se Internet Banking, schimb valutar, transferuri MoneyGram şi diverse alte operaţiuni financiar-bancare.

Marketing Tradiţional vs. Marketing Online

Începând din 2004, Libra Bank a acordat din ce în ce mai multă atenţie site-ului de prezentare al băncii, www.librabank.ro, permanent îmbunătăţit. În prezent site-ul băncii are dublu rol: atât de prezentare, cât şi de instrument de distribuţie si vânzare. Mai mult, oportunităţile zonei de business online au determinat crearea de noi site-uri precum www.internetbanking.ro (axat 100% pe vânzarea online) şi www.paginamedicala.ro, comunitatea online a medicilor din România.

Strategia de promovare a Libra Bank a inclus până acum doi ani cu preponderenţă canale offline: presă, radio, outdoor. Treptat însă, începând cu anul 2007 şi mai ales cu 2008, am început să alocăm tot mai mult din bugetul de comunicare către publicitatea online. Această direcţie a fost corelată cu rata puternică de penetrare a Internetului pe piaţa românească şi în paralel cu faptul că mediul online permite o foarte bună vizibilitate vs bugete mai mici faţă de mediul offline. De la primele campanii online cu bannere clasice afişate pe diverse site-uri, având mai degrabă rol de a asigura vizibilitatea online a băncii, am trecut către componenta de vânzare. Acesta a fost şi momentul în care am decis să încercăm şi GoogleAdWords, urmărind aceleaşi două obiective: creşterea vizibilităţii şi a vânzărilor online.

Google AdWords – Cuvântul Cheie a fost Eficienţa

Am început prin a aloca bugete mai mici, măsurând în paralel eficienţa acestora. Colaborarea foarte stransă şi suportul primit de la reprezentanţii Google România din Irlanda ne-au ajutat să folosim cât mai eficient instrumente precum Conversion Rate sau ne-au recomandat metode foarte utile în alegerea cuvintelor cheie. De la campanii realizate la început doar pe zona Google Search, am trecut la campanii realizate şi pe Google Content – unde am înregistrat rate de conversie foarte bune şi am descoperit că ne putem adresa grupurilor noastre ţintă într-un mod foarte segmentat şi direct, măsurând în acelaşi timp foarte clar cât la sută dintre cei care au dat click pe anunţurile Libra Bank au devenit clienţii noştri.

De altfel, în cursul anului 2009 am pus un accent foarte mare pe comunicarea online folosind alături de Google AdWords şi bannerele clasice publicitare, precum si campanii de marketing viral. Deşi bugetul alocat pentru Google AdWords a fost la început mai redus în comparaţie cu celelalte metode de promovare online, rata foarte bună de conversie precum şi focusarea directă spre segmentele de clienţi cărora vrem să ne adresăm, ne-au determinat să creştem treptat bugetul alocat pentru Google AdWords. În plus, pentru anul 2010 în urma experienţei căpătate în ultimii doi ani, vom continua sa creştem bugetul dedicat comunicării online, alocând in acest sens peste 30% din bugetul total de comunicare.

Libra Bank are o colaborare directă cu Google AdWords în acţiunile desfăşurate, ceea ce ne-a oferit avantajul suportului nemijlocit, concretizat prin: discuţii directe, introducerea şi prezentarea de către reprezentanţii Google AdWords a unor noi instrumente de utilizat în derularea campaniilor şi monitorizarea campaniilor desfăşurate de Libra Bank.

Soluţia de Marketing în timp de criză

Cuvântul cheie în colaborarea Libra Bank – Google AdWords a fost eficienţa. Cum 2009 a fost un an de criza, eficienţa a fost factorul în funcţie de care am gândit toate campaniile de marketing din acest an. Criza nu-ţi permite nicio resursă risipită ci îţi solicită la maxim creativitatea şi inventivitatea. Iar principalul avantaj pe care Libra Bank l-a găsit în colaborarea cu Google AdWords a fost raportul optim între cheltuieli şi rezultate, clar măsurabil, ceea ce se traduce practic într-un singur cuvânt: eficienţa.

©2011 Google - Politica de confidenţialitate - Ajutor