Ghid pentru agenții de publicitate: colaborarea cu terțe părți

Noțiuni introductive despre publicitatea online Google

Publicitatea prin Google vă permite să ajungeți la clienți noi exact în momentul în care caută tipul de produse și servicii oferite de dvs. Puteți alege să plătiți pentru clicuri, afișări sau conversii, în funcție de tipul campaniei pe care o difuzați.

După ce anunțurile dvs. încep să fie difuzate, vă oferim date despre performanța acestora, astfel încât partenerul dvs. terță parte poate urmări care sunt anunțurile care dau rezultate și care nu. Produsele de publicitate AdWords și AdWords Express oferite de Google permit cuantificarea foarte simplă, ceea ce vă permite să înțelegeți perfect rentabilitatea investiției obținute, iar partenerului terță parte îi permite să efectueze ajustări pentru a optimiza în vederea celei mai bune rentabilități. Pentru un rezumat al diferențelor dintre AdWords și AdWords Express, accesați support.google.com/adwords/express/answer/1689628

Puteți difuza anunțurile dvs. nu numai în Căutarea Google, ci și în rețeaua site-urilor partenere Google (locații în care ați văzut probabil mesajul „Anunțuri prin Google”), inclusiv pe YouTube. În această rețea, puteți beneficia și de alte formate de anunțuri, cum ar fi anunțurile imagine și anunțurile video.

Google și partenerii terță parte

Suntem de părere că publicitatea Google poate contribui la succesul afacerii dvs. Cu toate acestea, este posibil să nu aveți la dispoziție timpul sau resursele necesare pe care să le dedicați creării și întreținerii regulate a unui cont de succes. Sau poate doriți, pur și simplu, ajutor pentru optimizare din partea unui expert.

Acesta este momentul în care intervin partenerii terță parte. Există multe tipuri de parteneri terță parte, începând cu cele mai mari agenții de publicitate și cu editorii din Pagini Aurii și terminând cu consultanții web particulari. Pentru a vă ajuta să selectați un partener terță parte, am dezvoltat programele pentru parteneri. Participanții terță parte care au îndeplinit cerințele unuia din programele noastre pentru parteneri au dreptul să afișeze insigna programului respectiv pe site-urile lor web. Cele două insigne pe care le veți întâlni, probabil, cel mai des sunt Google Partner și Parteneri autorizați pentru IMM-uri.

Pentru a confirma autorizarea unei companii în cadrul programelor noastre pentru parteneri, dați clic pe insigna de pe site-ul acesteia. În cazul în care compania este autorizată, veți fi direcționat la pagina de profil a acesteia pe Google.

Modul de colaborare cu un partener terță parte

Un partener terță parte vă poate ajuta să economisiți timp și energie atât pentru dvs., cât și pentru companie. Pentru cele mai bune rezultate, vă încurajăm să realizați acele acțiuni prin care vă puteți informa despre, implica în sau familiariza cu campaniile dvs. publicitare și să îl lăsați pe partenerul dvs. să gestioneze activitățile care necesită timp.

Partenerii terță parte vor percepe adesea o taxă, care se va adăuga costului pe care îl plătiți pentru publicitate. Rețineți că aceștia oferă servicii valoroase, cum ar fi gestionarea campaniilor, furnizarea de rapoarte, răspunsuri la întrebări sau optimizarea campaniilor. Suntem de părere că este important să înțelegeți costul total al activităților publicitare, inclusiv eventualele taxe percepute de terța parte. Puteți utiliza această sumă pentru a stabili rentabilitatea investiției dvs.

Iată cinci sfaturi scurte care să vă ajute să deveniți un client avizat:

  1. Fiți selectiv. Atunci când alegeți un partener terță parte cu care să colaborați, căutați companii care au insigna Google Partner sau Parteneri autorizați pentru IMM-uri. Puteți să utilizați Google Partner Search sau să căutați pe site-ul Parteneri autorizați pentru IMM-uri pentru regiunea dvs., astfel încât să verificați dacă o companie chiar este Google Partner sau Partener autorizat pentru IMM-uri. În cadrul procesului de selectare a unui partener, asigurați-vă că înțelegeți și că sunteți mulțumit de durata contractului pe care urmează să îl încheiați cu acesta. Iată câteva criterii care să vă ajute să alegeți un partener terță parte potrivit pentru dvs.:
    • Partenerul terță parte a mai colaborat anterior cu companii din zona dvs.?
    • Dacă da, printre aceste companii s-au aflat și unele ale căror bugete sau al căror public vizat erau comparabile cu ale dvs.?
    • Ce alte servicii poate furniza (pe lângă publicitatea Google) pentru dezvoltarea companiei?
  2. Alegeți un singur partener. Puteți fi tentat să divizați bugetul între mai mulți parteneri de terță parte, pentru a afla care dintre acestea generează cele mai bune rezultate. Puteți face acest lucru, însă vă recomandăm să îi testați pe rând. În pagina cu rezultatele căutării, Google nu afișează mai mult de un anunț pentru o anumită afacere, prin urmare, vă va fi dificil să testați mai mulți parteneri simultan.
  3. Informați-vă. Înțelegerea noțiunilor avansate despre publicitatea Google poate necesita timp, însă nu aveți nevoie de mult timp pentru a vă familiariza cu noțiunile de bază. Consultați secțiunea „Noțiuni elementare despre publicitate” de mai jos. Pentru a afla mai multe, accesați Centrul de ajutor AdWords, la adresa adwords.google.com/support/aw, sau Centrul de ajutor AdWords Express, la adresa support.google.com/adwords/express/. Înțelegerea acestor programe vă va ajuta să luați decizii mai informate atunci când colaborați cu partenerul dvs. terță parte.
  4. Aveți încredere în experiență. În cazul în care colaborați cu o companie care a gestionat sute de conturi de publicitate Google, este posibil ca aceasta să fi dobândit experiență în ceea ce privește produsele de publicitate Google. Dacă această companie vă spune că anumite domenii au, din punct de vedere statistic, costuri mai ridicate pentru publicitatea online sau că este posibil ca anumite cuvinte cheie să nu dea rezultate bune pentru afacerea dvs., atunci probabil că vă vorbește din experiență.
  5. Evaluați performanța proprie. Dacă nu vă axați pe branding, cel mai important aspect al publicității este rentabilitatea investiției (adică numărul de clienți noi). Prin urmare, faceți-vă timp pentru a măsura în fiecare lună nivelul investiției efectuate și volumul rezultatelor obținute în urma respectivei investiții.

La ce anume ar trebui să fiți atent

Suntem de părere că este important să vă bucurați de o experiență deosebită în ceea ce privește publicitatea prin Google. Dacă nu este așa, informați-ne. Înainte de a ne contacta, asigurați-vă că ați încercat să rezolvați împreună cu partenerul dvs. toate problemele care au apărut.

Mulți parteneri terță parte reprezintă cu succes cele mai bune interese ale agenților de publicitate cu care colaborează, câștigând în acest fel încrederea noastră. Acest lucru nu este valabil, însă, pentru anumite terțe părți. Iată câteva dintre situațiile pe care să le urmăriți și în legătură cu care ar trebui să ne anunțați:

Semnalarea unei încălcări a politicii privind terțele părți

Credeți că un partener terță parte încalcă această politică? Anunțați-ne: semnalați o încălcare a politicii privind terțele părți.

Cu toate că este posibil să nu vă răspundem personal atunci când ne contactați în legătură cu o terță parte, vom analiza comentariile dvs. și, dacă este necesar, vom lua măsurile adecvate.

Noțiuni elementare despre publicitate

Dacă aveți întrebări despre contul de publicitate Google și dacă aveți nevoie de ajutor, accesați Centrul de ajutor AdWords, la adresa adwords.google.com/support/aw/, sau Centrul de ajutor AdWords Express, la adresa support.google.com/adwords/express/.